07 | 05 | 2024
Főmenü
Események
May 2024
M T W T F S S
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Szia, Vendég
Felhasználói név: Jelszó: Emlékezz rám
Ez az Ötletláda opcionális kategória fejléce.

TÉMA: Világjáró

Világjáró 10 éve 5 hónapja ezelőtt #683

  • Hokifli
  • Hokifli profilkép
Mauritius a természeti kincsek hazája. Itt található a víz alatti vízesés is. Nézd meg képeken!

Az Indiai-óceán öleli körül az apró szigetállamot, Mauritius-t. A térség bővelkedik a természeti csodákban: a szigetből kiemelkedő Morne-hegyet 2008-ban Világörökséggé nyilvánították. Nem is csoda, hiszen a lábától nem messze egy igazi érdekesség található:

Nézd meg képeken a páratlan és szemet gyönyörködtető jelenséget, és tudd meg a magyarázatát!

Íme, Mauritius egyik természeti kincse: a víz alatti vízesés.


A jelenség valójában egy optikai illúzió, amit a homok és az iszap lerakódása hozott létre.


Még műholdas fotón is látványos a furcsa képződmény.


A hatalmas víz alatti vízesés a világon egyedülálló.


A nehezen megközelíthető szigetállam területe mindössze 2046 négyzetkilométer.


A Morne-hegy tengerszint feletti magassága 556 méter.


Forrás:FEMINA
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Világjáró 10 éve 5 hónapja ezelőtt #684

  • Hokifli
  • Hokifli profilkép
Csodálatos Örményország

Örményország,a Kaukázuson túl terül el.Egy csodálatos hely. Élvezze a képek által nyújtott lenyűgöző tájakat. Az ég és a hegyek annyira mások,mikor egy másik szezon jön.Gyönyörűek bármilyen időjárási viszonyok és napszakok vannak.

Sajnos a fotók eltüntek róla!
Utolsó szerkesztés: 10 éve 4 hónapja ezelőtt Írta: Hokifli.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Világjáró 10 éve 5 hónapja ezelőtt #685

  • Hokifli
  • Hokifli profilkép
Csodálatos Örményország


Örményország,a Kaukázuson túl terül el.Egy csodálatos hely. Élvezze a képek által nyújtott lenyűgöző tájakat. Az ég és a hegyek annyira mások,mikor egy másik szezon jön.Gyönyörűek bármilyen időjárási viszonyok és napszakok vannak.

Forrás:Englisrussia.com

Ezt elcsesztem mert kétszer küldtem el!
Bocsi érte!Véletlen volt.Törölni sajnos nem tudom.
Hókifli
Utolsó szerkesztés: 10 éve 4 hónapja ezelőtt Írta: Hokifli.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Világjáró 10 éve 4 hónapja ezelőtt #712

  • Hokifli
  • Hokifli profilkép
Só és só mindenütt.

Kevés meghökkentőbb hely van a világon, mint a bolíviai Uyuní, itt található ugyanis a Föld legnagyobb só sivataga. A világ minden tájáról összeverbuválódott csapat egyik bámulatból a másikba esett az oda szervezett háromnapos túra során.
Uyuníi utazásom története még a bolíviai Potosíban kezdődött. Éppen készültem kijelentkezni a szállásról, és a közös helyiségben udvariasságból még odabiccentettem a srácnak, aki az előző napokban szűkszavúságával egyértelműen tudtomra adta, hogy nem akar barátkozni. Most meglepetésemre visszakérdezett, hogy merre tartok. Mikor elmondtam, hogy a minden turista célpontjának számító Uyuní só sivatagba, egykedvűen csak annyit kérdezett, hogy onnan át lehet-e jutni Chilébe. Mondtam, hogy a sivatag éppenséggel Chile határán van, és én is pont oda tartok. Öt percet kért, hogy összecsomagolja hátizsákját, és a taxiba már ezzel az ismeretlen, mogorva sráccal szálltam be, hogy elérjük a buszt Uyuníba.
A bolíviai Salar de Uyuní a világ legnagyobb kiterjedésű só mezője, mely a 40 ezer évvel ezelőtt kiszáradt Ballivián-tó helyén alakult ki. A talajt vastagon borítja a só, állítólag 64 milliárd tonna halmozódott fel a területen, melyből évente 25 ezer tonnát bányásznak ki. A területről a jövőben egyre többet fogunk hallani, ugyanis a hatalmas só készlet mellett itt található a világ egyik legnagyobb lítium készlete is. A só sivatag kiterjedése akkora, hogy helyi ismerőseim meggyőztek, legalább háromnapos túrára menjek, így a legszebb természeti képződményeket is láthatom.

A Fa-szikla, melyet a szél formált át.

Összepréselt turisták:

Az ötórás buszút alatt Daniel elmesélte, hogy New Yorkban él, író, és első könyvének brazíliai bemutatójára jött Dél-Amerikába. Ha már itt jár, körbenéz a környező országokban, és Bolívia után Chilét szemelte ki célpontnak, ahova minél hamarabb szeretett volna eljutni. Míg én a három napos só sivatagi túra után terveztem átlépni Chilébe, addig Daniel még aznap szeretett volna a határra érni. Ezért ahogy megérkeztünk Uyuníba, nyakunkba vettük az utazási irodákat, hogy aznap induló buszokat találjunk neki. A leghamarabbi busz azonban csak három nap múlva indult, pont akkor, amikor a túra után én is megérkeztem volna Chilébe.
Így történt, hogy az ötórás buszút után Daniel is benevezett a háromnapos túrára. A só sivatagba két oldalról indítanak túrát, a chilei San Pedróból és a bolíviai Uyuníból. Uyuní városa nem mondható elragadónak, viszont legfontosabb funkcióját, a túrák indítását tapasztaltan lebonyolítja. Szinte minden sarkon kínálták az utakat, mi pedig a legolcsóbbra lecsapva, kölcsönbe kapott hálózsákjainkkal kezünkben este már a másnapi indulásról beszélgettünk egy jó lámasteak mellett.

Só sivatag.

Másnap reggel kiderült, itt nem érvényes a drágább jobb elve. Mindegy, hogy ki mennyit fizet a háromnapos túráért, a végén úgyis hét turista lesz összepréselve egy sofőrrel egy összkerék meghajtású terepjáróban. Útitársaink felháborodottan mesélték, hogy az utazási irodájuk több pénzért kevésbé tömött járművet ígért. Bepréselődtünk a kocsiba, és nekivágtunk a sivatagnak egy brazil kalandorral, két kanadai hippivel, egy ausztrál és egy Zambiában nevelkedett belga kamasszal, és az egyetlen spanyol ajkú, ezáltal némaságra ítéltetett sofőrünkkel.
Az első megálló az a vonattemető volt, ahol hosszú sorban álltak egymás mögött a rozsdás gőzmozdonyok. A 19. században ezekkel szállították az ezüstöt Bolíviából Chilébe. A sivatagon keresztül a sínek még mindig futnak, vonat azonban már nem közlekedik rajtuk.

Vonattemető.


Nincs sivatag oázis nélkül:

A következő állomás a végeláthatatlanul fehér só sivatag volt, mely a megunhatatlan, optikai csalódásra építő fotókészítés Mekkája. Ebéd közben mindenféle kompozíciókkal álltunk elő, és néma sofőrünk is megvillantotta kreativitását az erős hadonászással beállított csoportképeivel. Mi júniusban, a száraz évszakban utaztunk, amikor talpunk alatt ropogott a só, de februárban az esőzések során a só alatti vízréteg felemelkedik, és a bárányfelhőket visszatükröző, szürreális, mozdulatlan víztükör fedi be a tájat egészen a horizontig.

A felhők visszatükröződése a vízen.

Egy sivatag nem lenne teljes oázis nélkül. Uyuníban az egykor tengerfenéken álló korallzátony ma Hal-sziget néven a sivatag egyik ilyen pihenőhelye. Korallok helyett ma gigantikus, tízméteres kaktuszok sorakoznak a lankáin, melyeknek korát ezerévesnél is többre becsülik.

A sósivatag a Hal-szigetről.

Alkonyatra sikerült kiérni a só sivatagból, és stílszerűen sóból épült szállásunk tornácáról nyugtáztuk, ahogy a nap sugaraival párhuzamosan a hőmérő higanyszála is rohamosan ereszkedett. Tapasztalt sofőrünk a fűtést és meleg vizet mellőző szállásunkon forró itallal várt minket, valahonnan még egy palack bor is előkerült, mi pedig kissé felmelegedve, több réteg ruhával tértünk nyugovóra, bízva a fizikában és a só hőtartó erejében.

A felhők játéka.

A fennsík olyan hatalmas kiterjedésű, hogy nem érdemes egyedül nekivágni az útnak. Csak a tapasztalt, helyi sofőrök tudják, hol vannak a mocsaras, elakadós területek. Valószínűleg az a pár kalandvágyó turista is megbánta döntését, akiket pár kilométerrel arrébb láttunk, amint a naplementében próbálták kihúzni dzsipjüket a láthatatlan sómocsárból. Térerő hiányában itt nehéz segítséget kérni. Aki a nappali negyven fokban akad el, sietnie kell, mert az éjszaka mínusz tíz fokokkal büntet.

Óránként újabb világok.

Aki az egynapos túrát választja, letudhatja a kopár, fehér só sivatagot és a fotódömpinget, és másnap a még kopárabb Uyuní városában ébredhet. Aki viszont rátesz még két napot, és bevállalja az Altiplano-fennsík 4000 méter magasságában süvítő csípős szelet, az lélegzetelállító tájakat láthat a szivárvány minden színében.
Ahogy brazil útitársunk, Mauríció mondta, míg neki saját országában napokat kell utaznia ahhoz, hogy megváltozzon a táj, addig itt pár óra alatt mindig újabb világokba csöppentünk. Így látogattuk meg a fennsíkon elterülő azúrkék, smaragdzöld vagy vörös algáktól tűzpirosan izzó tavat, a tó partján esetlenül csámpázó, a rózsaszín minden árnyalatában pompázó flamingókat, a háttérben hol havas, hol sárga fűvel borított vulkanikus hegyeket, melyek a folyton mélykék éggel olyan szín kavalkádot alkottak, hogy nem győztünk hol ide, hol oda nézni. A sivatagban csend van, legalábbis semmit sem hallani a folyton süvítő széltől, melynek ereje sziklatömböket vésett ki gombaformára.

Flamingók pihennek a tavon.


Dzsipünkkel apró pontnak éreztük magunkat ezen a hatalmas, szélfútta, mesebeli tájon, mi voltunk a tű a szénakazalban. Ez minket nem zavart, nem úgy, mint azt az amerikai turistát, aki a második nap dzsipjét és annak egész személyzetét visszafordítva szemből közeledett felénk, majd az ablakon kihajolva ártatlanul megkérdezte, nem láttunk-e valahol egy amerikai útlevelet a földön heverni.

Hogyan lehet bekerülni egy könyvbe:

A dzsipben töltött idő összekovácsolta a csapatot, együtt dideregtünk, együtt melegedtünk, és együtt csaptunk rá a sofőr kezére, ha bolíviai kazettát akart belecsempészni a magnóba. Daniellel időközben mi is megtaláltuk a közös hangot, a mogorva srácból kellemes útitárs lett, aki esténként félrevonult, hogy legújabb könyvén dolgozzon, míg mi a többi befutó dzsip utasaival melegedtünk a tea és a jó bor mellett.
Második, didergős éjszakánk után izgalommal vártuk, hogy a napfelkeltét a forró gőzt kilövő gejzírekkel, majd a közeli termálvizes fürdőkkel ünnepeljük. Annie-vel, az ausztrál lánnyal boldog mosollyal dugtuk lábunkat a gőzölgő vízbe, és elégedett sóhajtásokkal kísértük lábujjaink felolvadását. Ő sosem látott havat, ezért míg a hóhatáron fekvő chilei határhoz emelkedtünk, ötpercenként kimutatott az ablakon, és érdeklődött, hogy a sziklákon megvillanó kristályok vajon sóból vagy hóból vannak-e.

Hajnali felolvadás a természetes termálfürdőben.

Mikor megérkeztünk a határhoz, Annie-t nagy boldogság érte: Uyuní hószitálással búcsúzott a reggeli fagyban. A határon átkelve Daniel és én a chilei San Pedróba utaztunk, ahol búcsúzáskor azt a felelőtlen ígéretet tette, hogy bele fog írni készülő könyvébe. Nem tudom, betartotta-e a szavát, mindenesetre ő helyet kapott az én történetemben.

Kun-Szabó Mariann,ORIGO:HU
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Világjáró 10 éve 4 hónapja ezelőtt #715

  • Hokifli
  • Hokifli profilkép
Hang Son Doong – Elveszett világ Vietnam mélyén

Pár éve kutatók izgalmas feltáró expedícióra indultak a vietnami Hang Son Doong barlangban, melyben hihetetlen természeti csodára bukkantak. A hatalmas méretű geológiai képződmény mélyén egy egész világ volt elrejtve, a barlang, mint kiderült saját folyóval, dzsungellel, és felhőzettel is rendelkezik, legtágasabb termében akár egy negyven emeletes felhőkarcoló is elfér!

Phong Nha-Ke Bang Nemzeti Park

Érintetlen természet, varázslatos zöld vidék, és az őskor csodálatos teremtményeinek szelleme. Mindez jellemzi a világ legnagyobb barlangját, melyet 2010-ben kutatók tártak fel a National Geographic segítségével a nagyvilág számára. A nem mindennapi geológiai képződmény Laosz határában található a Phong Nha-Ke Bang Nemzeti Parkban, és része az itt található mintegy 150 barlangból álló rendszernek, melyeket korábban sosem tanulmányoztak behatóbban az Vietnami-hegységben. A Hang Son Doong-ot számos alkalommal próbálták meghódítani, az első jelentős expedíció során két és fél mérföldet tudtak akadály nélkül haladni, amikor is a csapatot megállította egy hatalmas sáros kalcitfal. A felfedezők feladták az akadály láttán, valószínűleg azért, mert fogalmuk sem volt arról, mi várhat rájuk a fal túloldalán.

Phong Nha-Ke Bang Nemzeti Park

Egy évvel később eltökélt brit barlangászok tértek vissza, és ismét megkísérelték a küldetést, mely sikeresnek bizonyult, a bátor felfedezők egy olyan világra bukkantak, melyet a helyiek ma csak nemes egyszerűséggel az Éden kertnek neveznek. A barlang ezen része, több mint 5 kilométer hosszú, 200 méter magas, és 150 méter széles, buja páfrányerdő, pálma rengeteg, és más egzotikus dzsungelnövények borítják. A falakon megkövesedett jégcsapok és cseppkövek lógnak, a különleges világ láttán az embernek szárnyra kel a fantáziája, és hirtelen a több millió évvel ezelőtti Földünkön találja magát.

A barlang élőlényeiről csupán kevés információt ismerünk, főként ászkák, ikerszelvényesek, és halak élnek benne. Mivel nagyon nehéz a bejutás, csupán tapasztalt barlangászok látogathatják, az amúgy is komplikált helyzetet pedig még taposóaknák is nehezítik. A barlangról készült csodálatos képek megtekinthetők a National Geographic honlapján.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Világjáró 10 éve 3 hónapja ezelőtt #744

  • Hokifli
  • Hokifli profilkép
A legmagasabban fekvő teraszok Ausztriában

Ha kilátópontként Karintia napsütötte teraszai közül választunk egyet magunknak, az Alpok déli vonulataira nyíló varázslatos panoráma garantáltan magával ragad majd bennünket, és gondtalanul elmerülhetünk a tiszta és szabad kilátásban.

A karintiai alpesi fogadók és menedékházak napsütötte teraszain önfeledt kikapcsolódásban lehet részünk. Az Alpok déli oldalán való elhelyezkedés jelenti a meghatározó különbséget télen is: Ausztria legdélebbi tartományában átlagon felüli a napsütéses órák száma és ez pozitív hatást gyakorol a hangulatunkra. A karintiai alpesi kunyhók teraszán történő pihenés közben minden lélegzetvétellel egyre jobban ellazulhatunk. Előfordul, hogy a különleges értékek felfedezéséhez többszöri próbálkozás szükséges. Akárcsak a karintiai síterepeken történő síelés esetében, amely nemcsak sport, hanem élmény, szórakozás és kikapcsolódás is egyben, gyakran a házigazdákkal közösen.


A rejtőzködő
Igazi titkos tippnek számít a Gerlitzenen található Sonnenhotel Zaubek, mely mindössze néhány méternyire található a sípályák vidám forgatagától. 83 évvel ezelőtt kezdődött a szálloda története, amelyben a vendégek mellett a házi kedvencek is otthon érezhetik magukat. Az 1500 méteres magasságban található napsütötte terasz igazán vendégmarasztaló, és az idilli hangulat mellett a szálloda ínycsiklandóan finom, titkos recept alapján készülő házi tortája is mágikus vonzerővel bír. www.sonnenhotel.com

A nagy
A Nassfelden található Garnitzenalm a nagyok közé tartozik. A Gartnerkofel lábánál található Karintia egyik legnagyobb alpesi terasza, amely a számtalan ülőhely mellett igazán otthonos hangulatot is kínál a vendégeknek. A házigazda, Ardit Kurtaj december elején nyitja meg a téli szezont. Az Albániában született fogadós nagyszerűen ért hozzá, hogy a karintiai hagyományokat és a nemzetköziséget harmonikus egységgé formálja. Ezt a harmóniát akár meg is ízlelhetjük. A gombócálom vagy a penne arrabiata mind-mind önmagáért beszél. A kínálatot pedig ingyenesen igénybe vehető nyugágyak teszik teljessé. www.huettenguide.net/huetten/Garnitzenalm

Az aktív
Több napsütés nem is lehetséges. A művészváros Gmünd felett, a Sonnalm Stubecken található a Frido-Kordon alpesi kunyhó, amely nevét Frido Kordon gyógyszerészről kapta, aki lelkes hegymászó és szenvedélyes író volt. A Staudacher család december elejétől várja a vendégeket alpesi kunyhójukban. A fedett terasz ideális pihenőhely a Stubeck-hegycsúcsra tett kiadós sítúra vagy hótalpas túrázás után. A regionális termékekből készített kiadós alpesi fogások segítenek feltölteni az energiatartalékokat. Aki a különleges élmény fárasztó részét kihagyná, az taxival is eljuthat a kunyhóba.



Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Oldalmegjelenítési idő: 0.160 másodperc