21 | 05 | 2024

Mezőfalva: Ausztriába kirándultak a gyerekek

Felhasználó értékelés
Nagyon rosszNagyon jó

Balra Molnárné Troppert Mária  a Mezőfalvi Német Önkormányzat vezetője és középen kalapban Simon István

nevezetes hegycsúcsokra is felvitte a gyerekeket

Mezőfalva: Ausztriába kirándultak a gyerekek

Kaland, játék, nyelvtanulás a hegyekben

Augusztus második hetében húsz mezőfalvi gyerek a Mezőfalvi Német Nemzetiségi Önkormányzat szervezésében és az Emberi Erőforrás Minisztériumának támogatásával karintiai nyelvi táborban gyakorolta a német nyelvet. Az utazásról Simon István német nemzetiségi táncoktatótól kaptunk rövid összefoglalót.

További fotók Simon István albumából itt! >>>

Wir sind im Kärnten gegangen.

Augusztus második hetében, a mezőfalvi Német Nemzetiségi Önkormányzat szervezésének köszönhetően, egy karintiai nyelvi táborban vehettünk részt közel 20 fős gyereklétszámmal és kísérőkkel egyaránt.

Az oda vezető úton mindenki nagyon izgatottan várta a megérkezést, hiszen Ausztria legszebb tája felé tartottunk. A közel kilenc órás út végén beteljesült, amire vártunk. Obervellach-i szállásunk égig érő hegyek között, a Möll folyó völgyében helyezkedett el. Kedves házigazdánk az első pillanattól fogva gondoskodott a jó hangulatról és a kiváló programokról. A tábor az interaktív és gyakorlatias nyelvi képzést helyezte előtérbe. A gyerekeknek valós szituációkban kellett helyt állniuk. Tesztek segítségével ismerkedhettek meg a helyi emberekkel, szokásiakkal, készíthettünk velük interjúkat. Megtanulhatták, hogy a nyugati szomszédjaink hogyan teszik szebbé otthonaikat a környezettudatos szemléletükkel.

Mégis a legtöbb tapasztalatot a kirándulások során szerezhették a gyerekek. Megnéztük Karintia legnevezetesebb természeti kincseit, mint például a Scharek és a Kaiser Franz Josef Höhe csúcsait, ahonnan ráláthattunk a Großglockner-re. Megmásztuk a Mölltaler Gletscher-t, megcsodáltuk a Groppenstein-Flucht vad vízeséseit, etethettünk mormotát, sőt még az Affenberg-en is kalandozhattunk. A tartomány kultúráját pedig a megannyi múzeum és műemlék segítségével fedeztük fel. Jártunk a heiligenblut-i templomban, a malnitz-i BIOS kiállításon, Spittal kastélyában, a gmünd-i Porsche múzeumban, a klagenfurti Minimundusban és számos más gyönyörű helyen. Természetesen a szórakozást sem felejtettük ki. A vetélkedők mellett, helyi osztrák táncokat tanultunk, énekeltünk, nyári fesztiválon is mulattunk és a játékos fürdést sem hagytuk ki.

Úgy gondolom, mindenki nevében elmondhatom, hogy egy csodás hetet tölthettünk el együtt, aminek reméljük lesz folytatása, hiszen mindenkinek maradandó emlék lett, életünk legszebb élményévé vált ez a tábor. Szeretnénk hálás köszönetünket kifejezni a főszervezőknek, Molnárné Troppert Máriának és Móricz Csabánénak a gondosan megszervezett programokért, a jó csapat összeverbuválásért és a jó kedvről való gondoskodásért! Külön köszönet illeti meg az Emberi Erőforrás Minisztériumát (EMET), akinek a támogatása nélkül nehezebben valósulhatott volna meg az esemény. Én pedig kívánom, hogy minden ember élete során tapasztalja meg ennek a helynek a pozitív kisugárzását. További kellemes nyarat kívánva!